Specsit on toyota ae86:sesta ja tää sovellus ei haluu lisätä kuvia ni sit ollaan ilman
Moottori: 4 sylinterinen 1587 kuutioinen bensakone kahdella nokka-akselilla. Tehoa/vääntöä moottorissa on 95 kW ja 149 Nm.
Vaihteisto: Vaihteisto välittää momenttia komponenttien välillä. Autossa vaihteisto kasvattaa momenttia ja pienentää pyörimisnopeutta vaihteiden noustessa ylöspäin. Vaihteistoa käytetään, koska liikkeelle lähtiessä pyörät pyörivät hitaammin kuin suuremmalla nopeudella ajettaessa.
Ohjauslaitteet: autosta löytyy ohjauslaitteita ohjauspyörä, jalkajarru, kaasu, kytkinpoljin ja käsijarru. ohjauspyörällä saadaan auton pyörät kääntymään akselien avulla. Jarruilla auto saadaan pysähtymään, kaasulla kulkemaan eteenpäin ja kytkimellä saadaan vaihde "vapaalle" jotta saadaan vaihde vaihdettua isommaksi/pienemmäksi.
Jarrut: jarruja on mm. levujarrut ja rumpujarrut. levyjarruissa jarrupalat työntyvät jarrulevyä vasten, kun neste painaa mäntiä sisäänpäin. Rumpujarrussa jarrurummun sisäpuolella olevat jarrukenkien kitkapinnat puristuvat poljinta painaessa pyörivää jarrurumpua vasten.
Pyörät: Pyörä koostuu vanteesta ja renkaasta. Renkaan tehtävä on pyöriä ja kääntää autoa. Rengas myös vaimentaa töyssyjä riippuen renkaan koosta, pehmeydestä ja materiaaleista.
Akku: Akku antaa virtaa sähköstarttiin, ja varastoi myös virtaa. Akku latautuu auton ollessa käynnissä moottorin tuottamalla virralla. Perus henkilöauton akku on yleensä 12 volttia.
Pakoputki: pakoputki alkaa autoin sylintereistä ja kulkee yleensä autonn pohjassa. kaikki pakokaasut päätyvät pakoputkeen. pakoputkessa on katalysaattori, joka pienentää auton päästöjä. pakoputkessa on myös äänenvaimennin, joka pienentää moottorista tulevaa melua ja sillä saa tarvittaessa paremmat äänet autoon, jos ostaa uuden putken.
Kojelaudasta pitäisi yleensä löytyä joka autosta nopeus, lämpö, polttoaine ja kierrosluku mittari sekä öljyn lämpö. Uudemmissa autoissa löytyy myös digitaalinen näyttö, joka ilmoittaa vikakoodeja ja seuraavan huollon ajankohdan. keskipaneelista löytyy yleensä radio ja ilmastoinnin säätö.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti